Finpuds firmaets image – skærp kommunikationen med efteruddannelse
Et hvert firma eller foretagende ønsker mere end noget andet at blive associeret med noget positivt og at have et godt omdømme i befolkningen eller de potentielle kundegrupper, som man ønsker at tiltrække.
Firmaets renommé er vitalt for, at bundlinjen skal vise sorte tal, og det har naturligvis også noget at sige i forhold til medarbejdernes arbejdsglæde samt muligheden for at rekruttere det ønskede mandskab. Altså, er der rigeligt med gode incitamenter til at finpudse den kommunikation, der går fra firmaet og ud til modtagerne.
I disse moderne tider er der imidlertid et hav af forskellige hensyn at tage. For det første bør et firma ikke blot operere på én platform og eksempelvis kun kommunikere via pressemeddelelser eller dets egen hjemmeside. Det er en alt for gammeldags tilgang til kommunikation.
For det andet er det væsentligt, at kommunikationen er i tråd med den tone, som præger samtiden. Aktuelt kan man eksempelvis tale om, hvordan kønnene spiller en rolle i et firmas kommunikation eller hvor langt man kan tillade sig at gå med underliggende lumre hentydninger eller referencer.
Summa summarum er, at kommunikationsmedarbejderne i en organisation i disse dage er på en ret kompliceret opgave. Det afkræver naturligvis, at der investeres nok i området, og at firmaet gør hvad det kan for at få opkvalificeret sine medarbejdere, så kommunikationen i sidste ende kan stå helt skarp.
Næste spørgsmål vil så være: Hvordan gør man så lige det? Der er svaret heldigvis, at hvor der er efterspørgsel, er der også et marked, hvor opbuddet vil komme. Og det er i den grad allerede kommet. Således er der altså virksomheder, der udbyder kurser, konferencer og uddannelser til arbejderne i ethvert firma.
Montus er et eksempel på et sådant foretagende, der tilbyder efteruddannelse. Og repertoiret er ikke så beskedent endda, så ligegyldigt hvilken opgave, der ønskes opkvalificeret, er det noget Montus kan være behjælpelig med.
Montus har opbygget et hold af medarbejdere, der består af foredragsholdere og undervisere, der har hver sit speciale, som de altså kan undervise i. Efteruddannelsen kan både have karakter af kurser, konferencer og uddannelser, så der skulle nok være et tilbud, der passer det enkelte firma.
Kommunikationen i et firma er naturligvis også noget, som er på paletten hos Montus. Et forløb i kommunikation hos Montus vil finde sted i København eller Aarhus, og inkluderer derudover e-learning-materiale. Desuden er der en masse forskellige emner at vælge imellem i kategorien ”Kommunikation”.
Det betyder også, at der undervises i alle aspekter af kommunikationen på en arbejdsplads, og faktisk ikke kun den kommunikation, der går fra firmaet og ud til kunderne. Der er nemlig også temaer, der går på kommunikationen medarbejdere imellem og den kommunikation, som en leder eller en ledelse bør være ekstra skarp på.